این کارها خطر بیماری های قلبی را کم می کنند 

بعضی از کارها میباشند که خطر بیماری های قلبی را افزایش مي دهند،متاسفانه در جامعه امروزی آمار سکته هاي قلبی رو به افزایش هست.در سال هاي 1950 تا 2000 میلادی «1329 تا 1379 شمسی» آمار مرگ و میر حاصل از مریضی هاي قلبی در ایالات امریکا به 70 درصد رسید. همین طور در همین دوران آمار افرادی که بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست دادند

 

حدود 80 درصد بود. اگرچه این ارقام اکنون کمتر شده اما هنوز درصد قابل توجهی از افراد بر اثر مریضی هاي قلبی و عروقی جان خود را از دست مي دهند. متاسفانه این آمار در بین مردم کشور نیز تامل برانگیز هست.

 

در واقع عواملی چون چاقی و دیابت که خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی و عروقی را افزایش مي دهند رو به افزایش میباشند. از دلایل کاهش مرگ و میر حاصل از مریضی هاي قلبی و عروقی، پیشرفت هاي فراوانی میباشند که در اساس پزشکی انجام پذیرفته اند. اما هنوز نیز نگرانی هایي در مورد آینده این مریضی ها وجود دارد.

 

اندکی زمان لازم هست تا بتوان خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی را کاهش داد اما با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مي توان برای پیشگیری از چنین مریضی هاي اقدام کرد. در ادامه اهکارهایی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که با به کار گرفتن انها قادر به بازرسی و پیشگیری چنین مریضی هایي خواهید بود.

 

20 دقیقه در روز دوچرخه سواری کنید

پژوهشگران آلمانی، ۱۰۰ مرد راکه از دردهای ناحیه قفسه سینه رنج مي بردند، تست ورزش داده بودند و یا آنژیوپلاستی کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. پس از گذشت یک سال، ۲۱ نفر از آن ها، به حملات قلبی، سکته و یا سایر امراض قلبی مبتلا شدند اما ۶ نفری که ۲۰ دقیقه در روز دوچرخه سواری مي کردند، چنین مشکلاتی نداشتند.

 

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان نیز آنژیوگرافی کرده اید، بهتر هست تحت نظر دکتر معالج تان به انجام تمرین و فعالیت هاي ورزشی بپردازید.

 

چند بار در هفته شکلات تلخ میل کنید

به علت وجود ترکیب شیمیایی به نام «فلاونوئیدها» شکلات مي تواند به کارکرد بهتر عروق و انعطاف پذیری انها کمک کند. همین طور شیرینی موجود در این شکلات ها از بسته شدن رگ ها پیش گیری به عمل آورده و برای کاهش کلسترول بد خون نیز خوب هست.شکلات تلخ مملو از فیبر و منیزیم هست در حالی‌که شکلاتهای شیری عمدتا مملو از چربی بالا میباشند که به افزایش کلسترول خون مي انجامد.

 

هر روز صبح مکمل هاي ویتامین ب مصرف کنید

محققان سوئیسی از حدود 200 مرد و زن در ارتباط با مصرف ویتامین هایي ترکیبی گروه ب «فولیک اسید ویتامین ب 6 و ویتامین ب 12» و یا ویتامین نمونه، بعد از انجام اعمال جراحی سئوالتی پرسیدند. این ترکیبات سبب گشایش عروق پس از عمل جراحی مي شوند. انها دریافتند سطح «هموسیستئین» که ماده اي هست که به افزایش مریضی هاي قلبی کمک مي کند، با مصرف ویتامین هاي نامبرده شده به 40 درصد کاهش یافت.

Raed  تولد عجیب ترین و بامزه ترین توله سگ در دنیا (عکس)

 

ویتامین هاي نمونه تغییری را به وجود نیاوردند. همین طور نشان داده شد که گروه ویتامین ها در مقایسه با قرص هاي شکر رگ هاي قلب را باز نگه مي دارند.

 

صدای خود را در حین خواب ضبط کنید

اگر شب ها خروپف مي کنید و برای اعضای خانواده تان ایجاد مزاحمت مي کنید، حتما به دکتر مراجعه کنید چرا که امکان دارد به «آپنه خواب» مبتلا باشید. این اختلال سبب مي شود که صدها بار و در حین خواب، در نفس کشیدن تان توقف به وجود آید.این عارضه مي تواند به فشار خون بالا و سایر مریضی هاي دیگر انجامیده و خطر ابتلا به حملات قلبی را نیز افزایش دهد.

 

شب ها زودتر بخوابید

مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد و بر روی 70٫000 زن نشان داد که زنانی که در شبانه روز کمتر از 7 ساعت مي خوابند خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی در آن ها افزایش پیدا مي کند. محققان دریافتند که کمبود خواب باعث ترشح هورمونهای استرس و فشار خون مي شود و تغییراتی در قند خون را نیز به دنبال دارد.اضافه بر این مطالعات نشان داده اند که خواب بیش از 9 ساعت در شبانه روز نیز ریسک ابتلا به مریضی هاي قلبی را افزایش مي دهد.

 

حداقل یکبار در هفته ماهی مصرف کنید

فرقی نمیکنید که ماهی را بپزید، گریل کنید، تفت دهید یا سرخ کنید، هر طوری که مي خواهید آن را مصرف کنید. در پژوهشی که نتیجه آن در سال ۲۰۰۲ میلادی و در یکی از مجلات سلامت کشور آمریکا به چاپ رسید، نشان داده شد، خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی و یا مرگ حاصل از حملات قلبی در زنانی که حداقل یک‌بار در هفته ماهی مصرف مي کنند،

 

در مقایسه با زنانی که تنها یکبار در ماه ماهی مي خورند، به یک سوم کاهش پیدا مي کند. پژوهش هاي انجام شده در بین مردان نیز، نتایج مشابهی را به همراه داشت.

 

حداقل 4 بار در هفته و در وعده صبحانه، سریال هایي با فیبر فراوان میل کنید

در مطالعه اي که در سال 1999 میلادی و در دانشگاه هاروارد انجام پذیرفت، نشان داد زنانی که در روز 23 گرم فیبر مصرف مي کنند در مقایسه با زنانی که مصرف فیبر هرروز آن ها تنها 11 گرم هست ۲۳ درصد کمتر به حملات قلبی دچار مي شوند. این درصد در بین مردان به کاهش 36 درصدی مي انجامد.

Raed  تاثیر خواب شبانه روزی روی مقدار وزن

 

بر روی سریال یا ماست هرروز خود حدود 28 گرم تخم کتان بیافزایید

با انجام اینکار حدود ۲ گرم اسیدچرب اُمگا ۳ دریافت خواهید کرد که از مریضی هاي قلبی پیشگیري به عمل مي آورد و خطر مرگ حاصل از ضربان هاي غیرطبیعی قلب را نیز کاهش خواهید داد.

 

به سس سالادتان یک قاشق روغنِ کتان اضافه کنید

با اینکار، حدود ۶ گرم اسید چرب اُمگا ۳ که برای کارکرد و سلامت قلب بسیار خوب هست را دریافت خواهید کرد.

 

هرروز حداقل دو فنجان چای میل کنید

این که چایی که میل مي کند سیاه یا سبز باشد فرق چندانی ندارد. در پژوهشی که در شهر روتردام هلند انجام گرفت نشان داد، تنها ۲٫۴ درصد از ۵۰۰۰ شهروند سالم این شهر با مصرف دو فنجان یا اکثر از چای در طول روز در طول شش سال به حمله قلبی دچار شدند. این در حالی هست که این درصد در بین افرادی که اصلا چای نمی خوردند،

 

به ۴٫۱ افزایش یافت.بیش از ۱۷ پژوهش علمی نشان داده که مصرف هرروز چای، تا ۱۱ درصد، خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش مي دهد.

 

مصرف فندق را فراموش نکنید

مصرف حدود ۴۲ گرم فندق در روز مي تواند خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی و عروقی را کاهش دهد. مي توانید آن را به صورت پودر روی خوراکی چون مرغ و ماهی نیز بریزید یا به همراه سبزیجات میل کنید.

 

لوبیا یا نخودسبز را بخشی از غذای هرروز خود قرار دهید

محققان دانشگاه «تولان» دریافتند، افرادی که اینکار را انجام مي دهند تا ۲۲ درصد خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی و عروقی را کاهش مي دهند.

 

هرروز یک آسپرین بچه میل کنید

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند که مصرف هرروز یک آسپرین مي تواند تا حدود یک سوم خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی را کاهش دهد. در افراد چاق، سیگاری و یا کسانی که فشار خون بالایی دارند احتمال چنین مریضی هایي اکثر هست. برای مصرف آسپرین حتما با دکتر معالج خود مشورت کنید.

 

روزی 15 عدد گیلاس بخورید

مطالعات نشان داده اند که «آنتوسیانین» موجود در گیلاس که یک ترکیب شیمیایی هست و باعث رنگ سرخ آن نیز مي شود، میزان اسید اوریک خون را کاهش داده و همین امر نیز به کاهش ابتلا به مریضی هاي قلبی مي انجامد. مي توانید آن را در داخل سالاد هم بریزید یا صبح ها آب آن را میل کنید.

 

هر روز یک فنجان لوبیا را در وعده هاي خوراکی خود بگنجانید

با اینکار حداقل ۳۰۰ میلی گرم فولیت دریافت خواهید کرد. در مطالعه اي در دانشگاه تولان نیواورلئان، نشان داده شد در افرادی که هرروز ۳۰۰ میلی گرم لوبیا مي خورند خطر ابتلا به سکته ۲۰ درصد و در افرادی که ۱۳۶ گرم از آن را مصرف مي کنند، ۱۳ درصد کاهش دارد.

Raed  خدایا… متن های دلنشین و زیبا

 

سایر خوراکی ها نیز دارای فولیت میباشند که از آن جمله مي توان به پرتقال «۵۵ میلی گرم اسفناج «۵۸ میلی گرم در یک فنجان و به صورت خام» کاهو «۶۲ میلی گرم در یک فنجان»، گوجه فرنگی «۲۷ میلی گرم در یک فنجان» اشاره کرد.در سال ۱۹۹۸ میلادی و در کشور آمریکا آردهای گندم را با اسید فولیک غنی کردند که همان نوع مصنوعی فولیک به شمار مي آید.

 

روزی یک پرتقال میل کنید

مطالعات نشان داده اند که پرتقال به علت غنی بودن در میزان «ویتامین ث»، خصوصا برای افراد سیگاری بسیار خوب هست و خطر سکته قلبی را کاهش مي دهد. مي توانید میوه هاي دیگری چون توت فرنگی، بروکلی و یا فلفل دلمه هاي قرمز رنگ را نیز جایگزین آن کنید.

 

نوشابه را ترک و آب پرتقال را جایگزین کنید

انچه مي خورید در تورم بدن تان تاثیر مي گذارد و تورم نیز منجر به مریضی هاي قلبی مي شود. در مطالعه اي که در دانشگاه نیویورک انجام پذیرفت نشان داده شد، تورم در بین افرادی که نوشیدنی هاي شیرین میل مي کنند بیش از کسانی هست که به جای نوشیدنی هاي شیرین از آبمیوه هاي طبیعی بهره گیری مي کنند.

 

آن ها دریافتند که «ویتامین ث» مي تواند نقش ضدتورم را داشته باشد. به همین علت نیز بهتر هست از آب هاي غیر طعم دار یا نوشیدنی هاي کاملا طبیعی و بدون شکر بهره گیری شود. سایر مطالعات انجام شده بر آب پرتقال نشان داده که مي تواند سطح فولیت هاي محافظت کننده از قلب را تا ۴۵ درصد افزایش داده و میزان «هموسیستئین» زیان آور برای قلب را نیز تا ۱۱ درصد کاهش دهد.

 

هر دو ساعت یکبار، حدود ۲۳۶ میلی لیتر آب مصرف کنید

مطالعات انجام شده در دانشگاه لیندای کالیفرنیا نشان داده، زنانی که در روز بیش از ۵ لیوان آب مي نوشند در مقایسه با زنانی که کمتر از دو لیوان آب میل مي کنند، خطر مرگ در بین انها به علت مریضی هاي قلبی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا مي کند. با مصرف میزان کافی آب، جریان خون بهبود پیدا مي کند. کمبود آب در بدن سبب کاهش جریان خون شده و به گرفتگی هاي عروق مي انجامد.

 

دو بار در هفته با زردچوبه یا زنجبیل غذا درست کنید

از آنجایی که تورم، عامل اصلی ابتلا به مریضی هاي قلبی هست، خاصیت ضدتورم این دو ماده مي تواند به پیشگیري از مریضی هاي قلبی بیانجامد.