دانلود پاورپوینت مباني فرهنگ سازماني


امروزه فرهنگ سازمانی به یکی از مهم‌ترین موضوعات علم مدیریت به‌ویژه رفتار سازمانی و یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است، زیرا سازمان‌ها برای ماندن در عرصه رقابت سازمانی باید از یک فرهنگ منسجم قوی بهره‌مند باشند. بهترين اثر: بالاترين كيفيت و هماهنگي افزايش نوآوري كمترين تعارضات و بالاترين مشاركت اهميت و ضرورت فرهنگ سازمانی یک دسته از ارزشهاست که اغلب مورد پذیرش و تائید قرار می گیرند، در داخل سازمان به اشخاص کمک می کنند تا نسبت به اقداماتی که قابل قبول تلقی می شوند و اقداماتی که غیر قابل قبول به حساب می آیند، معرفت پیدا کنند. (هاردی و براون ۱۳۷۷) فرهنگ سازمانی نظامی از ارزش ها و باورهای مشترک است که تعامل با افراد، ساختار و نظام های سازمان و هنجارهای رفتاری را شکل می دهد. (استونر و فریمن ۱۳۷۵) فرهنگ سازمانی از مجموعه ای از ارزشها، باورها، نگرش ها و هنجارهای مشترک که رفتار و انتظارات اعضای سازمان را شکل می دهد و به بیان وسیع تر فرهنگ سازمانی تعیین کننده نوع رفتار کارکنان است و اولویت ها را تعیین می نماید. مفهوم فرهنگ فرهنگ آموختنی است. فرهنگ آموخته می‌ش …

READ  نقشه اتوکد شهر شاهرود با جزئیات کامل با فرمت DWG

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *