پیشینه اینترنت و نگرش فرهنگی روحانیون


پیشینه اینترنت و نگرش فرهنگی روحانیون ۷۵ صفحه همراه با منابع تأثیرات رسانه‌ها بر مخاطبان‌شان را می‌توان در دو حوزۀ تأثیر فُرم (شکل) و محتوا مورد بررسی قرار داد. از آن جا که اینترنت به عنوان رسانه‌ای نوین (از نظر شکل و محتوا) در دهه‌های اخیر ظهور کرده است، لذا بدون تردید، نمی‌توان هیچ کدام از این دو مؤلفه را در تأثیرگذاری آن بر روی کاربرانش نادیده گرفت. طبق نظر اندیشمندان مکتب تورنتو و پیروان آنها، هر گونه تغییری در شکل رسانه (با ثابت در نظر گرفتن محتوا)، تأثیراتی بر مخاطبان آن خواهد گذاشت. با این اوصاف، طبیعی است که تغییر شکل رسانه‌های سنتی و مونولوگی مانند روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون به رسانۀ نوینِ به شدت متعاملی مانند اینترنت، اثرات غیر قابل تردیدی بر مخاطبان آن‌ها خواهد داشت و این همان نکته‌ای است که این اندیشمندان و معتقدان به نظریۀ بوم‌شناسی رسانه‌ها بر آن تأکید دارند. شکی نیست که الزام کاربران به استفادۀ شخصی و انحصاری از اینترنت، مخاطبان را از جمع خانوادگی یا دوستانه‌ای ـ که هنگام تماشای تلویزیون یا گوش دادن …

READ  تحقیق درباره تربیت کودکان

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *